Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

fredag 29 december 2006

Ett fall och en lösning

Idag är det en lite bättre dag.
Trots kanske lite för länge sömn (klockan 1), och trots kanske för lite uträttat (förutom städning och matlagning, men det var mer skoljobb jag syftade på), har det varit en hyfsad dag. Jag irriterar mig dock på matten. Det är jobbigt när man försöker förstå, men sen känner sig helt lost. Man går bak till ett exempel, för att förstå. Och man inser att för att man ska kunna förstå exemplet får man gå ytterligare längre bakåt.... Suck... Jag blir matt. Jag har annat jag kan göra istället, som också måste bli gjort. men förr eller senare måste matten göras, hursomhelst.. Jag lämnar det för nu. Whatever.

Som vanligt tänker jag väldigt mycket. Särskilt en sån här dag, då jag sitter ensam hemma, och spenderar en bunt med timmar framför datorn... Å andra sidan gör man det när man sitter uppe och snackar strunt med en vän med till halv 4 också, men ändå... (hosthostigårhost) Nu har vi iaf fått tag på numren till Knutby Församling, Ika Nord, Jens Lekman och Rudolf Hess. Fyllesamtal?

Tankarna går runt i huvudet, och verkar inte riktigt kunna stanna. Någon sorts tanke-rondell i min skalle. Som tur är åker tankarna inte hur många varv som helst, utan de flesta försvinner efter några tusen varv. Men vissa stannar. De viktigare stannar kvar, och fortsätter åka. Egentligen känns det som att jag bara väntar på att de ska åka ut, att de ska komma på en väg att åka, en lösning. Jag börjar ana vilken väg de som hängt med ett tag nu tänkt ta. Lösningen.

Behöver ingen bot
behöver ingenting
behöver ingenting utom

ett fall & en lösning

1 kommentar:

Anonym sa...

"I'd rather dance with you
than talk with you"

och ja, det är kvällens låt. det är en av de bästa, för man blir oerhört studsig av den och vill bara dansa, dansa, dansa tills man faller/snubblar till golvet av utmattning och glädje.

fallet& lösningen. jag hoppas att allt löser sig till det bästa. och att du följer hjärtat, näst efter funderandet.

saddam är död och jag är fortfarande kluven, vad gäller dödsstraffet. det är hur som helst ett straff, vilket han definitivt skulle ha.

gott nytt år!
(om vi inte hörs innan dess)

telepati.