Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

söndag 24 december 2006

Some kind of Sky Phenomenon

För första gången kunde jag äntligen känna någon sorts glädje inför julen.
När man vaknade i morse, gick ner i köket och säger hej till mamma, som har jobbat dagen tillära, detta var förövrigt orsaken till att vi gick upp vid kvart i 7. Vi gick in i rummet, bredvid granen stod strumptomten sedvanligt, och vi satte oss och fick 2 paket var. Jag upplevde en känsla som jag inte känt på väldigt, väldigt länge. Jag uppskattade julen, då vi satt i rummet, med julgransljusen som enda ljuskälla.

Känslan har faktiskt hållt i sig hela dagen, och det har faktiskt varit en riktigt mysig julafton.
Vägen fram har varit en jävla lång uppförsbacke, men nu lättar det lite, och går utför. Nu är det snart över för det här året. Tack för det.

Wouldn't it be nice if it wasn't for the weather? Jo, det vore det nog, iaf hyfsat. Den centimeter med snö vi hade försvann successivt ju längre dagen förflöt. Imorgon blir det sedvanlig juldagsbandy, dock ser det mörkt ut att vara på is, om det inte fryser till lite inatt villsäga.. Uh.

Och min Londonsyster är hemma! = )
Har inte sett henne sen tidig höstas, då hon var hemma tillsammans med Scott, hennes rumskamrat ifrån London. Mysigt att ha båda systrar hemma.

Annars känns det som att jag inte har så mycket planer för framtiden... Har skoljobb att göra, inga fester inplanerade, men nånstans borde jag hamna imorgon, känner jag... Det visar sig. Jag vet ingenting om framtiden just nu, känns det som. Menmen, saker och ting blir lite mer roligt när jag har riktiga hörlurar att använda när jag springer runt om dagarna.

God Jul!

[årets julklapp:]

1 kommentar:

Anonym sa...

wey, peran!
en bob- tröja! jag är smått avis, dock är jag glad för din skull. årets julklapp for sure! jag fick snyggaste cd- fodralet(i plåt) och bl.a. emil jensens spoken word- platta.ikväll hänger jag med tove och väntar på att folket till min systers förfest skall anlända. varken jag eller tove är tjugo, så vi kommer inte längre än så här. men det går bra det med.
vi hörs snart.
tanke, kram och god jul!