Är ute på vift. Transsibiriska-Sydostasien-Nya Zeeland, ca 6-8 månader, start 14 september.
http://www.resedagboken.se
Användare: 170

fredag 22 december 2006

She talks to you with no one else around

Nu har jag äntligen jullov. Tillbringade eftermiddagen med ett besök på kupolen, ett besök på banken (eftersom jag hittat en numer rosa hundralapp i bakfickan på mina nytvättade röda jeans...), och fick väl inte världens mest positiva besked, men jag hoppas jag får en ny hundralapp... Sen åkte jag hem, och tillbringade eftermiddagen och kvällen med städning och julpyntning. Underbart. Min favorithobby.

Jag kommer ha en sån där familj som åker bort över julen, till typ Cuba, Australien, Nya Zeeland, Thailand, eller varför inte Anderna, över jul. Allt för att slippa den svenska julstressen, som vi drabbas av, bara för att alla ska vara så jävla lyckliga. Men; är alla så jävla lyckliga då? Jag undrar det jag. Ibland känns det som att allt slit inför julen ändå är förgäves, då många (iaf jag personligen) mår dåligt över julen. Jag vet inte.


Och nu har det gått mer än ett år sen du försvann, Erik. Den sorg du lämnade efter dig är obeskrivlig. Jag minns fortfarande när jag fick beskedet. Jag gick runt och skakade resten av dagen. Rydberg gav mig samma råd jag gett honom - "Åk hem förfan." Fan, Erik! Hoppas du har det bra, vart du än är.
Jag saknar dig, jag saknar dig.

(but only if you're able to entertain her)

1 kommentar:

Anonym sa...

"att någonting nånsin ordnar sig
det är svårt att tro
när natten faller över
då och nu och sen".


jag vet allt det där, exakt. julstressen, att köpa rätt julklappar, pressen, att hinna, städa osv. det är det jobbigaste.
saknad är det värsta, sorgen. jag har varit där(dock inte i exakt samma sits) och vet med säkerhet att jag kommer få uppleva det minst två gånger till innan jag blivit gammal gumma. finns här om du behöver snacka om det, det vet du.

ikväll far jag ut till stugan i yxnäs(småländsk skog) för att fira julen. är tillgänglig på mobilen, om den önskan finns, dock är det kass mottagning. så jag önskar en god jul och allt det andra, tills dess vi hörs igen.

iskalla fingrar, och jag vet att jag borde läsa ut en bok i engelskan och skriva en bokrecension på den. ingen motivation.

lev väl, min vän.
sänder varm kram
/frida.